måndag, augusti 11, 2008

Aaaaarrgg...

Få saker gör mig förbannad. Men ibland blir jag fan galen. Som när jag blir väckt alldeles för tidigt, mitt morgonhumör är inte att leka med.

Jag har fått en ny granne. En renoverande granne. Och präktigt nog så har han satt upp en dataskriven lapp nere i porten där han ber om ursäkt ifall han för oväsen, men att han ska försöka utföra renoveringen så tyst och smidigt som det går. Dessutom var han här häromdagen och presenterade sig och lovade att han bara skulle hålla på vettiga tider. Fine så långt.

Vaknar imorse KLOCKAN SJU av han sätter i gång att kasta bygg-material genom fönstret ner i en container. Ni kan ju bara tänka er hur det låter när någon kastar tegel och skit 3 våningar rakt ner i en bullrande container. Som pistolskott ungefär. OMÖJLIGT att sova!!
Och okej, man FÅR börja så tidigt (även om det går över mitt förstånd att man gör det), men då ska man inte springa runt och leka präktig heller, för sju är fan inte VETTIG tid att hålla på med sånt. Fick behärska mig själv för att inte rusa över till han och skrika "TACK-FÖR-VÄCKNINGEN...I-D-I-O-T!!!!"

Så nu sitter jag här, med två timmar för lite sömn och jordens sämsta humör. Dessutom är det första dagen jag jobbar efter min veckolånga semester.
Försökte se något positivt i det hela, "-Det är ju OS jag kan ju kolla på det!" Knäpper på TV:n.... Simhopp och tennis.
Åååååååååhhh, det är inte min dag idag.

Inga kommentarer: