onsdag, januari 28, 2009

Nu känns det som hemma igen

Sen klockan sju ikväll har jag tok-städat hela lägenheten.
Skulle egentligen ha gjort det imorrn när jag är ledig, men det kliade i mina pedantnerver så jag var bara tvungen att göra det nu. 
 
Har inte hunnit städa på lite mer än en vecka och det händer inte ofta. Jag mår illa när det är ostädat. Alla smulor på golvet, dammet på hyllor, saker som är på fel ställen. Nej, det går inte.

Så nu när det är gjort kan jag ägna mig åt roligare sysslor på min lediga dag. WELL DONE!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag är lite likadan faktiskt.

Du skulle inte gilla mitt rum jag bor i nu..

Men städningen, fy fan asså! Jag vet inte hur dom tänker riktigt... Stället här är jättefint från utsidan (gammeldags tegelbyggnader, lite slottsaktigt), men rummen är födda på sjuttiotalet. Vilket betyder brun heltäckningsmatta (antagligen även den från sjuttiotalet). Och handfatet - ser ut som model "hej-jag-är-en-korsning-mellan-handfat-och-diskbänk" med TVÅ kranar, en för kallt och en för varmt. Jättelätt att tvätta fejjan i ljummet vatten ... NOT!

Tillbaka till städningen. När jag flyttade in i rummet låg det kvar gamla grejjer kvar på golvet, typ några hårnålar här och där, en kork från en flaska osv. Då kan man alltså inte ha städat rummet så noga!??!?!

Jag vågar inte tänka på när dom dammsög här senast. Så städningen går ut på at de svappar av handfatet, byter handdukarna, tömmer sopor (ibland) och bäddar sängen på nåt mystiskt vis så att kudden alltid är invikt i överkastet (!?)

Jag garanterar att de inte har städat toagolvet en ända gång, för mina hårtrån ligger kvar....så jag städar lite själv...

OUUUAAACCCK!
jag tycker det är skabbigt här, men som tur är så är det ju inte mitt hem.

Just det, det finns ett allmänt kök man kan använda också... Tänker inte ens beskriva det!

THeZZaN sa...

Haha, mega-kommentar! :)
Åh fy vad äckligt. Förstår inte hur man kan tycka att det är okej att låta folk bo så.

För ett gäng år sen var jag och min familj på Gran Canaria. Vi fick bo i en lägenhet - tillsammans med äckligt mycket kackerlackor.
Så fort man tände lampan - swiiiisch - så kilade det iväg massa svarta saker.
Iiiiihh... Jag sov med lampan tänd, drog ut sängen en meter från väggen och hoppades att jag fick sova i fred.