Idag hade jag ett litet bråk med en kund.
Kunden var sur då han tyckte att jag inte upplyst honom när han gjorde sin beställning vad det skulle kosta. Men han hade heller inte frågat så jag ansåg ändå inte att jag gjort något fel. Det handlade heller inte om några astronomiska summor och då är man inte lika noga med att tala om vad det kostar.
Han: Du borde ju talat om att det skulle kosta 299:-
Jag: Nja, vi pratade ju inget pris överhuvudtaget.
Han: Men jag antog att det skulle kosta 249:-
Jag: Antog ja. Varför frågade du inte då?
Han: Det är väl din skyldighet att upplysa…
Jag: Ja, om kunden frågar så svarar jag givetvis men jag kan inte påpeka för varenda kund “Du vet väl att det här kostar…”. Jag är ledsen om du missförstått priset, men det är faktiskt inte mitt fel.
Han: Bara så du vet så tänker jag aldrig mer komma tillbaka hit.
Jag: Näe, det kan du inte heller. Vi stänger för gott imorgon.
Han: Eh… okej…ja då kanske ni ska tänka på att upplysa kunderna om priset om ni öppnar nåt nytt.
Jag: Nej, det är det ingen risk att vi gör.
Han: … (dundrar ut genom dörren)
lördag, maj 23, 2009
Talk to the hand dude!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Haha! Han måste ju blivit riktigt snopen när du sa att ni ändå skulle stänga :)
Ja, du skulle sett hans min. :)
Skicka en kommentar