måndag, juli 27, 2009

Charm-trollet vs Tjejen-med-noll-koll

På macken. Langar upp en flaska motorolja tillsammans med en mörk choklad på disken.
Ett par meter bort står en kvinna som jobbar där och slänger en stöddig blick mot mig. Hon sätter ena armen i sidan.

Hon: Alltså… har du katalysator?
Jag: Vadå?
Hon: HAR DU KATALYSATOR?
Jag: Jo, alltså jag hörde… men vad är det?
Hon (himlar med ögonen): Mäh *suck*… alltså vad har du för bil?
Jag: Eh… en Golf-93.
Hon: Då har du nog katalysator. Då ska du ha en annan motorolja.
Jag (vänder mig om för att fråga pappa, men ser att han ställt sig utanför): Jag vet inte… jag måste ut och fråga.
Hon: muttrar något ohörbart, men jag kan ju gissa vad hon sa…

Jag (skamset): Jo, jag har visst en katalysator.
Hon: Jo, jag förstod ju det. Det var därför jag sa så vet du. Och då kan du inte ha den här förstår du. Man ska inte hälla skit i en bra motor. Hmpf.

Man kan ju berätta lite vänligt att ens kunder valt fel motorolja och inte bete sig som en jävla besser-wisser.

För jag kan inget om bilar, inte ett skit.
Jag kan tanka, fylla på spolarvätska och luft i däcken.
That’s it. Jävla stöddiga människa.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Jag tyckte du kunde mycket så det så! Jag kan varken tanka, fylla på motorolja eller luft :)

Mimmie sa...

kan du fylla på luft?
Du är min idol!

THeZZaN sa...

Japp, tanka och spolarvätskan är jag ganska bra på, men det där med luften har jag precis lärt mig.

Sandra - motorolja kan jag inte alls. Pappa fyllde på! :)