måndag, april 26, 2010

Ibland undrar man...

Tills för ett litet tag sen trodde jag att jag var extremt dålig på huvudräkning. Men det finns tydligen de som är sämre.

Besökte nyss sjukgymnasten. Visade upp mitt nästan färdigstämplade högkostnadkort och påpekade att jag bara hade 80 kronor kvar innan jag skulle få mitt gratis-kort.

"Jaså, då ska vi se här" säger hon i receptionen medan hon tittar länge och väl på mina stämplar.

Jag hade 6 stämplar i mitt kort. En på 300 kronor, en på 120 kronor och fyra på 100 kronor. Ganska enkel matematik visst? Totalt 820 kronor.

Efter att ha stirrat en längre stund på mitt kort drar receptionisten fram miniräknaren. Två gånger slår hon in siffrorna innan hon lyckas räkna ut det en 8-åring hade gjort för länge sen.

Jävla stolpskott.

Inga kommentarer: