torsdag, oktober 07, 2010

Går åt fel håll

Nyss var en gubbe här och mätte fukten i min sovrumsvägg*.

DSC_0001

Visst har jag lyckats kamouflera den fula väggen ganska bra med lite blommor och gardinger?

De gjorde en mätning i augusti och då var värdena 96, 95 och 91. Jag är lite osäker på exakt vad dessa värden är, men jag fick i alla fall veta att de ska ner under 85 för att de ska bestämma sig för att väggen torkat upp.

De nya värdena idag var 89, 91 och 95.
Två värden har alltså blivit bättre, medans det tredje har blivit sämre.
Verkar ju skitbra. Man skulle ju nästan kunna tro att de vet precis vad de sysslar med.

Jag har väntat sedan maj på att vägghelvetet ska torka upp och uppenbarligen har det varit helt bortkastat eftersom det fortfarande läcker in vatten någonstans.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!

*Jodå, det är samma vattenskadade sovrumsvägg som tidigare. Den är långt ifrån klar än. Det går ju inte undan det här direkt.

Inga kommentarer: