För ett tag sen blev jag uppringd av en snubbe från Telia.
Han: Vet du vad du har för uppkopplingshastighet idag?
Jag: Ja. 100 mbit/s.
Han: Oookeej... Det var rätt bra.
Jag: Japp.
Han: Då har du fiber alltså?
Jag: Ja.
Han: Är du möjligvis intresserad av att byta till ADSL?
Jag: Nä, varför skulle jag vara det?
Han: Äh, vet inte... Tack då!
Jävla dåre! Antar att han drog en rövare, om han hade tur kanske jag hade varit korkad nog att ta hans erbjudande.
2 kommentarer:
Hej Thezzan!
Ja vad kan man säga om det här inlägget, mer än att man ställer sig undrande över hur han tänkte där, och givetvis få beklaga över hur han som säljare agerat...
Det är absolut inte ok att försöka lura på ett sämra avtal eller lösning till internet, och rent spontant känns det som att han mer tappade kontrollen över samtalet än att ha avsikt för annat, men visade då samtidigt upp en oproffesionell sida för Telias räkning.
Jag hoppas du kan förlåta oss för denna groda. Det här blir något av en hemläxa för oss att se över.
Med vänliga hälsningar
Peter Muszta
Telia Kundservice
Otroligt snabbt svar måste jag säga. Kan ju inte påstå att jag förväntade mig något svar överhuvudtaget...
Tyvärr så upplevde jag det mer som att som sagt "drog en rövare" än som att han blev stum av att jag hade fiber. Det kan ju inte vara så ovanligt att folk tackar nej av just den anledningen.
Samtidigt så vet jag att detta förmodligen inte var någon som jobbar på Telia utan snarare på någon företag som anlitats i andra hand. Och att personen i fråga jobbar på provision och därför är lite väl ivrig i sitt sälj.
Skicka en kommentar