måndag, april 16, 2012

Dumma bilar

Idag var det dags för däckbyte på bilen. (Eller som jag berättade för killen i kassan på affären: Idag har jag bytt bil på däcken.)

Som vanligt hjälpte min snälla pappa mig med bytet och jag agerade tjej som står bredvid och ställer dumma frågor.

När vi nästan var klara råkade jag säga: "Vad fort det gick idag, det är ju bara ett däck kvar!"
Jag hann inte ens uttala orden innan det började strula. Det borde jag ju fattat.

En sådan där bult mutter skruv skruvgrej pajade och går nu varken att skruva in eller ut. Suck.


Pappa hade dessutom fel på sin Mustang, ett rasslade ljud som verkar vara någon platta på AC:n som sitter löst.

Kvällen har därför spenderats med vadslagning angående vilken bil som blir dyrast att laga.

Det är kul att ha bil.

Inga kommentarer: