söndag, augusti 17, 2008

En snigel på ögat...

Det ringer på dörren och jag öppnar.
Utanför står en stor, svettig och ganska ovårdat klädd man.

Mannen: Hej! Jag heter ... och kommer från Radiotjänst. Har du anmält tv-innehav?
Jag: Nej.
Mannen: Då är det väl dags att göra det?
Jag: Näe, varför det? Jag har ingen TV!
Mannen: Nähe, vad är det som blinkar och låter i därinne (pekar lätt irriterad mot vardagsrummet) då?
Jag: Eh, det är min dator.
Mannen: Jag tycker det låter som en TV...
Jag: ... men det är det inte!
Mannen: Du vet att det är VÄLDIGT ovanligt att någon i din ålder inte har någon TV.
Jag: Jaha, men nu har jag inte det.
Mannen: Konstigt, men ok, om du kommer på att du har en TV skickar du in den här anmälan (han sträcker över ett formulär).
Jag: Jag visst det ska jag göra. Hej då!!
Mannen: Hej... (muttrar något ohörbart)

SÅ DÄR JA! :)

Inga kommentarer: