måndag, augusti 18, 2008

Vill inte,vill inte...

Insåg just att det bara är 6 dagar kvar tills att jag fyller 26 år. Eller gammal kärring... 6 DAGAR!! Sen går det inte att komma undan längre. Jag kan inte kalla mig "ungdom" längre.
De som fortfarande kallar sig ungdom upp tills de fyller 30 måste leva i någon slags bubbla av önsketänkande. För man kan fan inte vara 29 år och kalla sig ungdom! Då borde man (undantag finns ju alltid) vara vuxen för längesen.

25 år kändes som en helt okej ålder. Men 26? Näe, det känns som det är ett jättekliv från 25. Dags att växa upp med andra ord. Och jag vet inte om jag egentligen vill det. Inte nu.

Ja, jag har förmodligen min s.k. 30-års kris redan nu. För jag vill inte, vill inte, VILL INTE fylla 26. Vill inte...

Om jag blundar och önskar riktigt hårt, tror ni jag slipper fylla 26 då?
Kanske...

Inga kommentarer: