söndag, oktober 19, 2008

Jag vet... gjorde fel!

Pling!
Något jävla vaktbolag står utanför dörren.
"Grannarna klagar, dem tycker du för liv".
Ja, jag spelade musik. För mig själv.
Inte alls jättehögt. Men okej, jag köper det ändå, det är sen söndag.
Och det var inte med flit. Glömde bort klockan helt enkelt.
För jag brukar vara duktig och dra ner volymen.
Men idag missade jag det.
Omedelbart står de där vid dörren.

Jag blir så jävla förbannad på de präktiga jävlar som måste ringa till ett vaktbolag när någon för liv. Varför inte ringa på min dörr eller ringa till mig.
För om de ändå måste masa sig ur sängen för att ringa till vaktbolaget kan de ju fan kolla om det går att kontakta "den skyldige" först.
Än värre... har vid flera tillfällen frågat mina närmaste grannar om jag stör.
"Nääee dåå, absolut INTE".
Och det måste ju vara någon av de närmaste som ringt.
För som sagt... så högt spelade jag inte.

Inga kommentarer: