måndag, mars 09, 2009

Hur man badar utan badkar

Jag har som sagt inget badkar.
När man är trött, sliten och frusen finns inget bättre än ett varmt bad. Har man inget badkar får man göra som jag gör.


Sänk duschmunstycket så långt ner som det
går och rikta det lite mot ena hörnet.
Sätt dig i samma hörn och kryp ihop som en liten boll.
Slappna av.
Sätt på vattnet.
Försök att hålla alla kroppsdelar
innanför vattenstrålarna.
Slappna av.
Öka värmen på vattnet något.
Dra in tårna ordentligt.
Glöm inte att slappna av.
Öka värmen lite till.
Börja känna dig lite obekväm med att sitta
som en köttbulle på golvet.
Men slappna av, du tar ju en avslappnande dusch.
Öka värmen lite till.
Se hur huden blir allt rödare av det varma strilande vattnet.
Slappna av, att de bränner lite är fullt normalt.
Känn hur hela kroppen krampar p.g.a. den
osköna positionen på golvet.
Ge upp och svär en ramsa om att du inte har något badkar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha jag känner igen mig i det där! men jag brukade sitta i skräddare med pannan lutad mot väggen och ha duschstrålen mot ryggen. thank god att jag har badkar nu! :D

THeZZaN sa...

Det låter ju ännu mindre bekvämt?!
Måste testa...

Limpy sa...

Jag brukade köra med det där förut när jag inte hade badkar. En gång satt jag dock lite för länge på golvbrunnen så jag såg ut som en kassler på en skinkan i flera dagar efteråt.

THeZZaN sa...

Haha... kan det fastna så länge?

Limpy sa...

Ja, alltså det blev ett klämmärke.

THeZZaN sa...

Men... men kände du inte det? :)

Limpy sa...

Jo, lite kände jag det nog, men inte så farligt. Försökte mest njuta av "badet" och ignorerade att det gjorde lite ont.

THeZZaN sa...

Iofs brukar den typen av "badande" sällan vara en njutningsfull upplevelse för röven så det är kanske inte så konstigt.