söndag, januari 04, 2009

Jävla minusgrader

Nu är det så fruktansvärt kallt igen.
Och det är inte bara jag som misstrivs i kylan utan även min bil protesterar. Jag har en gammal Golf från 1993 och den är… vi kan väl kalla den lite speciell.

När det är så här kallt får man vara glad om man ens kommer in i bilen. Allt som sitter löst har en tendens att frysa. Dörrar, fönster och lås. Bakluckan är helt fastfryst och har varit det i minst en vecka nu, det kommer inte gå att öppna den förrän det blir plusgrader nästa gång. T.o.m. tankluckan hade fryst häromdagen när jag skulle tanka.

När man väl har tagit sig in i bilen och vrider om nyckeln hostar bilen igång – än så länge startar den i allafall!!
Sen när man kör knarrar och knakar det i hela bilen, vilket det visserligen gör även i plusgrader, men nu låter det 10 gånger mer överallt.

Nu har jag visserligen lösningen på allt detta.
En motorvärmare och kupévärmare. 
Men de kan jag ju bara använda när jag parkerar hemma.
Och då måste jag ju veta NÄR jag ska använda bilen dagen efter.

Näe.
Jag vill ha plusgrader.
NU! (Min bil vill också!)

Inga kommentarer: