tisdag, februari 17, 2009

I mitt huvud

Är på ett träningspass, följer glatt övningarna
när jag plötsligt fryser till.

”Shit, kom jag ihåg att raka mig under armarna?
Fan, tänk, tänk, tänk. Gjorde jag det?
Jag tror inte jag gjorde det. “


Hoppa, skutta, hoppa.

”Om jag inte gjorde det, när fan gjorde jag det senast?
Fan tänk om det är massa hår. (Här överdriver jag i mitt huvud och ser framför mig hur det väller ut hår under armarna.)
Jag måste kolla lite snyggt…”


Försöker lite smidigt vrida på huvudet och försöka se, samtidigt som jag fortsätter övningen.

”Faaan, jag ser ju inte…”

Upp med knäna, upp med armarna, upp med knäna.

”Näe, det här går ju inte.
Jag hinner inte med och se.
Vad fan…
Ja, jag låtsas gå och dricka. Bra idé.”


Jag går till min väska, dricker och lyckas ta en snabb diskret titt under ena armen.

”Fan. Fan. Fan.
Orakat. Jag glömde.
Säkert 3 dagars stubb.
Skit.”


Går tillbaka och fortsätter passet.
Hoppa, steg, steg, steg, hoppa.

”Undrar om det syns?
På vilket avstånd syns det?
Fan, jag får försöka hålla ner armarna.”

Upp med armarna, steg, steg, upp med armarna.

”Fan tittar hon inte konstigt?
Undrar om hon ser mitt hår.
3 meter… det kanske syns?
Faan…”

Och så höll jag på under resten av passet.
Någonstans på vägen lyckades jag dessutom sträcka mig på baksidan av ena låret. Men jag var så koncentrerad på armarna att det inte störde mig så mycket.

4 kommentarer:

Limpy sa...

Mäh, sluta med det där! Jag blir ledsen.

THeZZaN sa...

Vaffö blir du ledsen? För jag var lite ytlig och halvt hysterisk? :)

Det roliga var att när jag kom och kollade mig i spegeln så syntes det inte på ens en meters håll.

Limpy sa...

Jao, man får ju ha hår under armarna om man vill det.

THeZZaN sa...

Klart alla andra får ha hår under armarna. Men JAG vill inte ha det.