fredag, februari 13, 2009

Miljon-frågan

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIN BIL?
En mekaniker har tittat på bilen och vet inte vad som är fel. Kanske jag har någon bil-nörd till läsare som vet.

Ledtrådar: Jag har en Golf född -93. Röd om det hjälper! :)
Det knarrar till ganska högt, så det känns i säten och golv, (låter precis som knarrande nysnö) när man kör framåt på 1:an och 2:an. Inte bakåt eller på några andra växlar. Och bara när man släppt upp kopplingen helt och gasar till lite. Det låter som ljudet kommer från under växelspaken/handbromsen nånstans. Ljudet försvinner efter en stund när bilen blivit varm.

Som jag sagt tidigare hade en klämma rostat sönder vid skarven på avgasröret, så röret hängde lite. Det fixade vi och var övertygade om att det var det som var felet. Men ljudet är kvar.

Om jag ska vara ärlig så vinner ni varken en miljon eller bilen om ni kan svaret - eller något annat av värde heller för den delen - ni får äran och eventuellt en kram.

Inga kommentarer: