måndag, mars 29, 2010

Ischias?

Idag har jag besökt de "duktiga" sjukgymnasterna.
Och jag blev faktiskt lite imponerad. Fast bara lite.

Hon tog sig åtminstone tid och lyssna på mig och det verkade inte som om hon trodde att jag bara var en hopplös hypokondriker/gnällspik.

Hon bestämde sig att det var ischiasnerven som spökade, vilket känns som det självklara, och konstaterade att den måste ligga i kläm någonstans. Hon började behandla där nerven sitter ytligt med ultraljud och massage. Och hon ville att jag skulle stretcha baksidan på låret för att försöka få nerven mer rörlig.

Så långt känns allt okej.
Men jag är skeptisk till att man alltid bara ska behandla symptomen och inte orsaken. Någonstans ligger den satans nerven i kläm och så länge man inte fixar det kommer jag ju ha fortsatt ont.

Mitt bäcken verkar ha blivit ännu snedare - nu diffar det ungefär 1½ cm i höjdled mellan vänster och höger sidan. Detta gör att vänsterbenet är 1½ cm kortare än det andra. Detta beror förmodligen på att jag felbelastar för att slippa smärtorna i högerbenet. Så idag skaffade jag inlägg till vänsterskorna så får vi se om höftsmärtorna blir bättre.

Jag är väl fortfarande inte helt övertygad om att det här kommer att fungera, men jag tror i alla fall mer på det än innan jag gick dit.

1 kommentar:

Amanda sa...

Hoppas du slipper skit smärtan snart!