onsdag, mars 31, 2010

Undanknuffad

Jag åkte ut en sväng för att köpa godis till påsk.
Men jag gav snabbt upp den idén. Av den enkla anledningen att jag inte hade tillräckligt vassa armbågar för att knuffa mig fram till godisbyttorna.

Vid vissa högtider förlorar folk tydligen all form av rim och ranson och blir till vilddjur som bara ska ha det dem är ute efter. Dessa människor stod och skyfflade i godis i sina påsar som om det var det sista godiset som fanns. Någonsin.

Av någon märklig anledning verkar detta beteende uppenbara sig i samband med låga priser. Kallas det svensk snålhet?

Jag köper mitt påskgodis på måndag istället. Till fullt pris.


Förresten – är det någon som hittat dessa ägg i år?
Jag har letat överallt.

3 kommentarer:

Amanda sa...

Dom finns på min Konsum! Oxbacken! Jalla!

THeZZaN sa...

Haha på riktigt? Min mamma jobbar ju där. Att inte hon sagt något?! :)

FruG sa...

Hon va väl rädd att du skulle hamna i choklad-koma ;)