fredag, juni 11, 2010

Hur man än gör blir det fel

Alltid när jag står där i affären och inte minns vad det var jag skulle handla brukar jag alltid handla toapapper. Fråga mig inte varför, men det känns rätt helt enkelt. Oftast när jag kommer hem så har jag toapapper redan så det var helt enkelt något annat jag skulle ha köpt.

Igår och idag när jag var och handlade hade jag samma känsla, att det var något jag glömt. Precis som vanligt tänkte jag att jag skulle köpa toapapper, för säkerhets skull. Men så tänkte jag att:
”Äh jag brukar ju alltid köpa det i onödan… det brukar ju alltid vara något annat som jag ska köpa.”

Så båda gångerna lämnar jag affären, med den där känslan att jag glömt att köpa något men utan att köpa toapapper.

När jag kommer hem ikväll upptäcker jag att toapappret är slut. Det var ju det jag skulle köpa den här gången.

Typiskt.

toapapper

Inga kommentarer: