torsdag, mars 29, 2012

1+1 blir kanske inte alltid 2.

Vid branden imorse valde jag efter att ha stått och dreglat åt tittat på brandmännen medan de släckte att ta en promenad. Det kändes liksom inte okej att gå och lägga mig efter något sådant.

När jag kom tillbaka höll brandmännen på att packa ihop. De rullade in slangar och körde ni väg med stegbilen. När jag närmar mig möts jag av en gubbe som stått och tittat upp mot lägenheten.

Han: Du… Vad tror du har hänt?
Jag: Alla brandbilar skvallrar väl om att det brunnit antar jag.
Han: Nähe? Tror du?
Jag: Ja, alltså… det HAR brunnit.
Han: Nähe? Är du säker på det?
Jag: Ja, helt hundra. Jag såg när de släckte. Kolla runt fönstren så ser du att det är alldeles svart av sot.
Han: Jaha… Brunnit alltså?
Jag: Japp, brunnit.


(Bild lånad från vlt.se/Göran Widerberg)

Inga kommentarer: