torsdag, september 10, 2009

Envis som en åsna

Så här va.
Jag har tränat bas-pass ett tag nu och har tyckt att de varit lite lätta och därför velat gå upp på medelnivå. Men så började jag med detoxen den här veckan och plötsligt blev baspassen asa-jobbiga.

Det är inget trolleri med det, utan jag äter helt enkelt bara runt 700 kalorier om dagen just nu. Och väldigt lite av dem är kolhydrater.
Det räcker helt enkelt inte till för hård träning och det ska man helst undvika när man går på detox.

Så jag gjorde en deal med mig själv – jag börjar på medelpassen efter detoxen helt enkelt.

Idag skulle jag gå på ett baspass. Kommer dit, checkar in och sätter mig och väntar på att passet ska börja. Noterar att det är väldigt lite folk mot vad det brukar vara. Upptäcker att det är en annan tjej än vad jag trodde som ska leda passet. Konstigt.

Kommer in i salen och tjejen säger: “Tyvärr hade vi svårt att få tag på basledare idag så jag kommer att köra ett medelpass med er.”

Aha, det var därför det var lite folk…

Och vad gör jag?
Åker hem?
Nej! Jag stannar givetvis kvar på passet.

Tar jag det lugnt?
Nej, givetvis kör jag på precis som alla andra på passet.
Med följd att jag är en millisekund från att svimma under stretchningen på slutet.

1196105616

Och så undrar jag varför jag fortfarande har ont i ryggen…

4 kommentarer:

Filen sa...

just det..
SKA DU SÄGA!

Limpy sa...

Du behöver inte några kolhydrater för att orka träna, det är fett du behöver. Jag tränar utan kolhydrater och det går hur bra som helst. Slipper dessutom värsta träningsvärken.

THeZZaN sa...

Nä, jag har tränat utan kolhydrater förut. Det jag menade var att jag äter så extremt lite och därför i mig för lite energi för att orka träna hårt.

Däremot, har det med träningsvärk att göra? Är det därför jag knappt fått någon träningsvärk nu?

Limpy sa...

Jepp! Jag kan inte förklara det, men nog är det så allt.