måndag, februari 06, 2012

Antiklimax

För någon vecka sedan fick jag en kallelse till tingsrätten. Det gällde en rättegång där jag var kallad som vittne. Bifogat med kallelsen fanns flera papper som talade om hur viktigt det var att komma, det var i princip bara dödsfall och jordens undergång som var giltiga skäl till att inte dyka upp.

Så jag lämnar jobbet och åker till tingsrätten. Där får jag vänta. Och vänta. Och vänta. När de till sist ropar upp mig går jag in i salen.

Jag blir stoppad redan i dörren:
"Hej! Du behöver inte kliva in. Åklagaren har bestämt att hon inte behöver höra dig. Tack ändå."

Eh.
Okej.

2 kommentarer:

Petra sa...

Men va fan! Du skulle krävt att få säga nåt, bara för att inte ha väntat förgäves.

Du fick väl åtminstone betalt?

THeZZaN sa...

Jag FICK ju säga något. Om jag inte minns fel så var det. "Hej!" "Okej!" och "Hej då!"

Pernilla fick ett utbetalningskort på 50 kr. Och då måste man ta sig till en bank för att hämta ut det så jag hoppade det!

Men en av vakterna tipsade mig om hur man får ut bättre betalt. Får ta det nästa gång.