tisdag, februari 07, 2012

Under ytan

Återigen gjorde jag en sådan där badtabbe. Jag åkte och simmade efter jobbet. Alla bilar på parkeringen utanför borde ju ha skvallrat om mängden folk inne i badhuset, men så långt tänkte jag inte.

Det verkade vara flera simskolor igång, drösvis med barn som fäktade vilt med armar och ben för att hålla sig ovanför ytan. Och så de äldre barnen som hade simträning, som simmade sådär snyggt och som fick en att känna sig som en tunna i vattnet.

För att komma ner i vattnet var man tvungen att gå förbi läktaren som var överfull med föräldrar. Jag ville skrika: "Åh kolla en isbjörn!", peka åt ett annat håll och sedan snabbt slänga av mig handduken och ner i vattnet. Istället fick jag spela ascool och lite ledigt knalla fram till bassängkanten och helt oberörd klättra ner i vattnet.

Nä, det där gör jag inte om.

Inga kommentarer: